Thursday, September 29, 2016

Air sihat

Pagi pagi minum jus ini, insyaallah tubuh akan segar,

Jus sihat,
Lobak merah, batang celeri, halia dan apple hijau di kisar.....

Jus sihat ni amalan untie khatijah ibrahim ....dalam satu rencana di tv ai ternampak beliau menyatakan amalan dia dari sejak dulu....ya, beliau nampak sihat dan tidak berkaca mata

Lobak merah baik untuk mata, apple pulak baik untuk penghadaman....batang celeri baik untuk orang darah tinggi, cubala amalkan ....prof muhaya pun menyarankan kita minum jus setiap hari

Ayuh sihat dengan amalan mudah ini ...

Tuesday, September 27, 2016

Roti kurus



Katanya di fb, roti ni boleh buat kurus .....lupa dah fb siapa entah, mr kevin ka atau dr zubaidi ...yang pasti jika ditukar nasi pada ini roti, berat boleh turun...dan mr dalam fb tu hilang 30+ kg sebab amalkan makan roti wholemeal ni ....yup, ai memang makan roti ni ...tapi kadang kadang nasi pun hentam, nak nak lagi nasi goreng

Ada pertikaian, dari roti wholemeal baik ambil roti wholegrain ...apa apapun atas kemampuan masing masing la, yang pasti jika makan berlebihan tetap gemuk eh ...nak kurus jaga makan....

Nak kurus, bakar roti ni, kapit dengan tomato dan timun..makan pagi ngan malam...kenyang...sedap pun sedap ...kurangkan garam gula dan lemak...kurusla

Gardenia, ni promosi free ni ....ai memang support u ...hik hik hik

Monday, September 26, 2016

Pesan buat safiey alias

Siapa safiey alias ni ?  .....Usahawan kosmetik da, taraf jutawan ni

Safiey alias menduduki tempat ke3 dalam pencarian google kata tuannya sendiri ...khee, petik dari fb dia.....

Dik, akak ni perati jer....sejarah kejayaan perniagaan tu buat akak mengkagumimu....dan pelbagai cerita kian mewarnai kanvas hidupmu ....akak tunggu kat tv, meleleh air mata melihat kebangkitanmu .....alhamdullillah atas penghijrahanmu ....

Biar apa pun kolor yang akan kau calitkan di kanvasmu, biarla pada jalan Allah

Sabar, solat dan istikhamah

Saturday, September 24, 2016

Sehari sabtu tanpa arah tentu

Salam sabtu....pagi yang tak tahu nak buat apa....arghhh, terkulat kulat ...biasa pagi sabtu ai ada kelas fekah dan tauhid kat masjid negeri pahang....jom saper saper yang duk kuantan, jika tiada program sabtu ahad pagi datang belajar di masjid negeri...kami belajar berkitab tapi sesiapa yang datang sekali sekala takde masalah, dengar kuliah jer la...

Maka kekosongan masa pagi ni ai isi dengan melayari dan mengemaskini mingzhu ni....makanya hasilnya dua entri pagi ....rindu pada geng blogger....pekabar semua, rindu nak bw...

Melewati hari kian lewat ini, kesihatan dan kekangan waktu cukup mencemburui untuk ai rajinkan diri mengupdatekan mingzhu ....target kena perbaharu sebab muharam kian menghampiri ...yang pasti  mulai satu muharam, rutin simpan duit rm1 setiap masa kena buat, tapi kena tambah tabiat baru untuk tujuan lain pulak lak kan....duit rm1 tu ai simpan untuk duit raya so tiap kali nak raya tak perlu la tukar note rm1 ... Merancang ...tahun baru tahun ni nak amalkan apa ya...yang pasti amal ibadat kena tingkatkan, dunia kian penghujung....

Jika dulu, tiap kali orang kata dunia dah nak kiamat, ai selalu pujuk hati, lambat lagi, ulamak kita masih ada, selalu ai teringat ustaz harun din ....namun kini, ustaz dah tiada....arwah ustaz harun din meninggal pada 16/9/16 di pagi jumaat....damai di sana, dan bila pulak giliran kami....ya allah jangan akhiri kami di penghujung dunia MU

Semoga kita semua bukanlah umat terakhir ....ai akhiri dulu penulisan ini, sebab dari pagi dah ke tengahari ...masak tuk laki ....kheee

Masjid Taman Ilmu , besut Terengganu








Lawa, besar dan mewah ....masjid taman ilmu bertempat di Tembila Besut, Terengganu....kalau lalu jalan pantai, jalan penarik dari kuala terengganu ke besut, pasti anda akan jumpa....masuk ke dalam ya, nanti nampak signboard masjid tu di belah kanan....singgahla, bersih lagi...jangan lupa isi tabung masjid !! demi kemakmuran masjid ....

Senibinanya gabungan mesir dan moghul dan telah mula digunakan pada 2014

Mari kita imarahkan masjid kita ...hargai seni hargai keindahannya ...

Monday, September 19, 2016

Pesanan buat fafau

fafau atau nama penuhnya farah fauzana mohd fadhzil merupakan top ten carian google ....pengacara hebat ini menempa senarai teratas ...

Berbintang aquarias macam ai...dilahirkan pada 7 feb 1980 di usia lewat tiga puluhan, dengan kedudukan kewangan yang sudah stabil, rumah yang lawa bisa mencemburui wanita lain di luar sana,.....syabas

Bab rejeki, ada orang diberi rejeki sebaiknya ada orang ada kurang .....kes fafau lewati masa sekarang adalah ujian dan rezeki buat mu dik...ketabahan dan kesabaran adalah adalah pilihan yang ada buatmu dik....

Segala pengubat adalah sabar dan solat...syukur pada nikmat yang ada, sabar pada ujian yang Esa

Innalillahhiwainnailahirojiun - Dari Allah kita datang, pada Allah kita kembali ...nikmatinya dan pasti yang lebih baik kan dapati nanti

Tu jer pesanannya....punca sebenarnya tak perlu la kita ambil tahu ...kisah sebenar tak perlu kita ambil tahu

Kita doa yang baik baik ajer buat fafau

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...