Friday, July 22, 2016

Shahida yang Cute



Munni ....sibisu pakistan kononnya. ..comelnya, dari cerita bharjaan sabtu lepas, cerita yang mengambarkan kemurnian islam

Dan bumi turki yang bergolak ....mari kita doakan kedamaian....

Salam jumaat semua, moga bumi malaysia aman makmur sepanjang zaman. ...doa juga buat palestin serta syria ,....ya allah matikan kami dalam iman

Monday, July 18, 2016

Sunnah Nabi

alkisahnya pagi senin ini, kesempatan selepas subuh kita manfaat dengan ilmu dari ustaz bad

Yang paling melekat adalah sunnah nabi yang awal yang patut semua orang buat, satu jer ni nak kongsi..iaitu, bangun tidur basuh tangan dahulu ...kita sekarang bangun tidur tengok hanpon dulu...hahhaa, semua orang mestinya begitu sebab tengok jam ....maknanya, sekarang sebab kita dah tahu, bangun jer tidur moh la kita basuh tangan dulu lepastu baru pegang hanpon

Yer la, celik jer mata elokla basuh tangan dulu, tak kira pukul berapa pun, lepas tu baru la kita tengok berapa miskol berapa msg kat hanpon tu....bersih dah, segar dah tak kira sedar kul berapa, lepas tu teguk air dan mandi kita ...kalau awal semacam empat pagi, boleh la terus tahajud dan solat taubat, kalau dah pukul 6 solat subuh la kita....kalau dah pukul 6.30 tergesa la kita solat subuh....kalau dah pukul 7, subuh gajah la kita....astagfirullahalala'zim

Moga pagi monday ini tidak blues, mari la kita pi menoreh seikhlas hati....jom

Friday, July 15, 2016

Salam jumaat 10 syawal



Salam aidil fitri , maaf zahir batin .....

Lama ku tinggalkan, kini ku mengarang
Semoga hari mendatang meriangkan
Mingzhu kan bersinar terang
Dengan cerita yang menghangatkan

Moga aidilfitri kawan kawan berlalu gemilang,
Insyaallah pasti disebalik kehidupan dan ujian pasti ada hikmah menggembirakan

Sempurnakan raya mu dengan kemampuan ....jangan berlebihan

Simple itu menyenangkan, keriangan dalam kepuasan ....jom lawat ig Simple_Aima

Bai....selamat berjumaat dan hav a nice day ...hik hik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...