Saturday, December 10, 2016

Tips bila singki tersumbat

Sejak dua menjak ni bukan singki saja tersumbat ....otak ai pun tersumbat, buntu akal nak menulis, penyakit M juga melewati usia maka beku la mingzhu ...

Hari ni ai kongsikan tips bagaimana menyelesaikan singki tersumbat, otak tersumbat tu kita cuma perlu banyakkan istigfhar ....astagfirullahalazim

Bagaimana nak selesaikan singki yang bertalung dengan segera....dah la berminyak, berladung....ngeri..maka itu segera curahkan baking powder kelubang singli itu ...insyaallah

Ambil sesudu baking soda letak dalam air yang bertakung di bahagian dekat lubang tu, curahkan sehingga air turun dengan cepat

Letakkan baking soda pada lubang yang tersumbat dan sekejapan ia akan berbuih gelembung naik ke atas dan kemudian air akan turun macam biasa, buat tiga kali ....

Lepastu masa singki dah bersih tu, buka penyambung bawah dan bersihkan ...pastikan baking soda ya.

4 comments:

  1. tak pernah try cara ni..sayang baking soda..hahahha

    ReplyDelete
  2. Pengalaman mumme tntg sinki ni...ngeri pakai sinki 3 bowl,sbb bila dah berkerak kt dlm tu,mmg Susah...sampai skrg ni kna guna pam...nk baiki malas kecah2...so bersabar jeee la.

    ReplyDelete
  3. D > try beli baking powder kat kedai rm2 , tak rasa sayang sangat ....kheee, omputih baking powder muroh kot

    ReplyDelete
  4. MM > ngeri lor kalau buka cuci tu, mesti lemak ngan bau berganda tiga la

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...