Saturday, September 24, 2016

Sehari sabtu tanpa arah tentu

Salam sabtu....pagi yang tak tahu nak buat apa....arghhh, terkulat kulat ...biasa pagi sabtu ai ada kelas fekah dan tauhid kat masjid negeri pahang....jom saper saper yang duk kuantan, jika tiada program sabtu ahad pagi datang belajar di masjid negeri...kami belajar berkitab tapi sesiapa yang datang sekali sekala takde masalah, dengar kuliah jer la...

Maka kekosongan masa pagi ni ai isi dengan melayari dan mengemaskini mingzhu ni....makanya hasilnya dua entri pagi ....rindu pada geng blogger....pekabar semua, rindu nak bw...

Melewati hari kian lewat ini, kesihatan dan kekangan waktu cukup mencemburui untuk ai rajinkan diri mengupdatekan mingzhu ....target kena perbaharu sebab muharam kian menghampiri ...yang pasti  mulai satu muharam, rutin simpan duit rm1 setiap masa kena buat, tapi kena tambah tabiat baru untuk tujuan lain pulak lak kan....duit rm1 tu ai simpan untuk duit raya so tiap kali nak raya tak perlu la tukar note rm1 ... Merancang ...tahun baru tahun ni nak amalkan apa ya...yang pasti amal ibadat kena tingkatkan, dunia kian penghujung....

Jika dulu, tiap kali orang kata dunia dah nak kiamat, ai selalu pujuk hati, lambat lagi, ulamak kita masih ada, selalu ai teringat ustaz harun din ....namun kini, ustaz dah tiada....arwah ustaz harun din meninggal pada 16/9/16 di pagi jumaat....damai di sana, dan bila pulak giliran kami....ya allah jangan akhiri kami di penghujung dunia MU

Semoga kita semua bukanlah umat terakhir ....ai akhiri dulu penulisan ini, sebab dari pagi dah ke tengahari ...masak tuk laki ....kheee

1 comment:

  1. "Semoga kita semua bukanlah umat terakhir ..."
    Amin..Ya Rabbal Alamin

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...