Monday, July 18, 2016

Sunnah Nabi

alkisahnya pagi senin ini, kesempatan selepas subuh kita manfaat dengan ilmu dari ustaz bad

Yang paling melekat adalah sunnah nabi yang awal yang patut semua orang buat, satu jer ni nak kongsi..iaitu, bangun tidur basuh tangan dahulu ...kita sekarang bangun tidur tengok hanpon dulu...hahhaa, semua orang mestinya begitu sebab tengok jam ....maknanya, sekarang sebab kita dah tahu, bangun jer tidur moh la kita basuh tangan dulu lepastu baru pegang hanpon

Yer la, celik jer mata elokla basuh tangan dulu, tak kira pukul berapa pun, lepas tu baru la kita tengok berapa miskol berapa msg kat hanpon tu....bersih dah, segar dah tak kira sedar kul berapa, lepas tu teguk air dan mandi kita ...kalau awal semacam empat pagi, boleh la terus tahajud dan solat taubat, kalau dah pukul 6 solat subuh la kita....kalau dah pukul 6.30 tergesa la kita solat subuh....kalau dah pukul 7, subuh gajah la kita....astagfirullahalala'zim

Moga pagi monday ini tidak blues, mari la kita pi menoreh seikhlas hati....jom

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...