Monday, February 1, 2016

Harga minyak Turun

Hari ini dah satu februari.....harga baru minyak petrol.....turun lagi, rendah la sikit, takde la ketaq jari nak ngulur duit ngisi minyak, rege murah macam taun dulu dulu kan kan.... best, boleh jalan jalan sikit, tapi makan kena jimat....walau minyak turun harga, rege makanan makin mahal je rasanya, makan nasi berdua lauk biasa biasa pun rm17, klu dulu rm13 jer......huhu, barang tetap makin mahal

Rege minyak negara kita mulai hari ini,

Ron 97 rm2.05
Ron 95 rm1.75
Diesel  rm1.35

Diesel dah murah giler tu maknanya kos transport barangan dah kurang, maka pe lagi para peniaga jangan terlalu kejar untung....kita semua kena makan, semua merasa, sedara mara kita begitu jua...

Kalau biasanya ai isi minyak rm37 sebab nak 20 liter jer....khee tapi hari ni dah jimat rm2 .....20 liter dah jadi rm35 ....tak ralat sangat la, dah 4 bar...kalau dulu isi 30 satu bar jer...huhu....berjimat la kita demi masa depan yang tiada tahu hujumgnya ini....apa nasib ekonomi ai nanti ni....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...