Thursday, January 21, 2016

Masalah dunia masalah kita

Semalam gempar, desakan dato mukhriz digugurkan dari menjadi mb kedah.....allah hu akbar, dunia sekarang penuh dengan masalah ....masalah dunia, porak peranda masyarakat....tahun dulu mb terengganu di gugurkan....dan kini terjadi lagi pada mb kedah pulak...bila orang profesianol menjadi tak profesianol....huru hara la....

Masalah dunia artis pun kembali menegang persada seni....kesian fasha shanda, tabahla dik

Masalah kita pulak masalah yang perlu kita hadapi walau kita nak lari...masalah apa la...apa apa je la, hidup ni kalau tiada masalah tiada ertinya, kena ada masalah barula berseri....ayoyo..namun apa jua masalah, serah pada Allah, bukan ngadu domba pada kawan pada fb pada sesiapa saja, luah rasa sekadar pelega tak salah tp bergantung harap selain pada ALlah tiada makna....

Masalah lori hantu pulak macam satu viral jugak...bermusim, lepas satu satu kemalangan melibatkan lori.....kesian adik nuraisyah....tabahla dik perjalanan hidupmu masih panjang, sesungguhnya dirimu terpilih untuk diuji....moga sentiasa dalam lindungan Allah

SabarLa, dunia ini penuh cabaran, masalah sentiasa ada, kadang kadang masalah dunia juga masalah kita, masalah mereka masalah kita juga, membantu setakat mampu, berdoa buat semua....amin

1 comment:

  1. setiap hari ada saja perkara buruk yang berlaku.tak kena kat kita, kena kat kawan2 kita..kita jugak terasa tempias nya..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...