Sunday, September 27, 2015

Friday, September 18, 2015

Salam Jumaat



Zulhijjah sudah kita.....masa berlalu, dan makin menghimpit, di ruang yang ada ini ai ucapkan selamat berbahgia buat semua kengkawan....jangan lupa mingzhu yang kian kelesuan...harapnya akan ada peluang kembali mencoret.....doakan ya....salam jumaat ...💃

Thursday, September 3, 2015

Petua hilangkan ketagihan Merokok

Bagi perokok tegar sila amalkan petua ni ya, insyaallah selepas tiga minggu, anda dapat kurangkan aktiviti tidak sihat ini....

Caranya, lepas merokok minum la cuka epal.....timdak balas rasa masam cuka epal dapat menuetralkan kesan rokok ......simple jer

Untuk hilangkan letagihan dadah ,..minum cuka nipah....



Pesan Nabi Muhammad saw tentang cuka(khal)

Nabi Muhammad SAW juga amat menggalakkan umatnya  mengamalkan meminum cuka (KHAL) dari herba untuk kebaikkan dan kesihatan ini.


Bersabda Rasulullah S.A.W., ” Sebaik-baik hidangan makanan ialah KHAL. Ya Allah berkatilah pada KHAL, sesungguhnya KHAL adalah makanan nabi-nabi terdahulu sebelum aku dan jangan terputus KHAL dalam suatu rumah.” (Hadis Muslim 2052, Ibnu Majah 3318).    



Tuesday, September 1, 2015

Kenduri Sana Sini

Tiap minggu sekarang ni ada je kenduri.....bulan syawal open house abis syawal kenduri kahwin.... minggu depan kat temerloh pulak, nak raya nanti belakang rumah, ooo...minggu lepas depan rumah...sibuk la ai...sibuk menengok....

Makan je kerjanya, zumba sekali seminggu pun payah sekarang ni....asyik takde masa je...haha, ai gain weight....makan kontrol tapi sedap sedap ajer....walau ada kenduri tak sedap, hampeh....kesian tuan rumah, dapat caterer masak tak sedap....lauk tak abis banyak....huhu....wahai para caterer, berniaga la dengan jujur....

Minggu lepas kenduri pak jamil, jiran selorong, ada la jugak ai p menolong....meriah dengan gotong royong, rewang tiga hari tiga malam....dan hasilnya, tara...seperti rajah di bawah....khee
Baiknya pak jamil....siap bagi hamper lagi....menarik dan unik, dalamnya ada towel, ada perfume kereta ada pinggan lawa ada jajan...idea yg baik ni.....

Terima kasih pok jamil dan kak ros...

Jika semalam sakit hati, malam ni senang hati....nite frenzs

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...