Tuesday, May 12, 2015

Kerja surirumah



Seorang surirumah kerjanya memasak jer la....sibuk setara mana dengan urusan duniawi perlbagai, masak tetap wajib...jika semalam ke klinik gigi separuh hari, hari ni pula mengaji separuh hari..kejap lagi nak pi la .....ni ambil masa menulis sepuluh minit....

Walau tinggal berdua, tiada anak anak....anak anak tekak perlu dilayan juga....simple dan senang pilihan ai, pengat pisang bersagu terhasil pada hari sabtu....santan segera, pisang tanduk, gula melaka, garam dan sagu....campur semua siap....

Hari ahad pula, macam biasa, pasar tani akan dikunjungi untuk mencari stok sayur.....stok seminggu, dan kebetulan ada ketam kecil , rm10 sekilo....ambik setengah kilo goreng...nak mudah ai guna cara chef sher, bersihkan ketam dan gaul dengan tepung beras, garam, serbuk kunyit....mudah je...chef sher buat camni kat tempe....tempe pun kita gaul sekali sebungkus....menjadi la jugak...tak perlu nak bancuh bancuh la....

Masa dah suntuk, maka bersiap la untuk program seterusnya hari ini,....

1 comment:

  1. sedapnya pengat pisang..saya suka pengat2 dan bubur nih..lagi2 bila di campur sagu..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...