Saturday, May 2, 2015

Balik Ganu

 Hari ni ai balik ganu sorang sorang, ......memandu selama dua jam melalui lpt 2 dari jabor ke KT buat pertama kali sendirian....cukup memenatkan....namun lagi cepat dan lagi selamat la sejak lalu lebuhraya baru ni dari lalu jabor tu....

Balik ganu sebab ada dua kenduri, satu depan rumah ma, satu di pasir panjang...sesampai pukul sebelas tu pengantin depan rumah pun sampai jugak....awainya...majlis menyambut menantu, pengantin perempuan orang lipis, datang satu bus....jenguk la sekejap, meneguk cendol...

Lepas tu ai pecut ke pasir panjang, kenduri ex student cosmopoint...huh, jem jalan dari gong badak sampai pasir panjang..gini la KT bila time cuti....ya ampun..cuaca yang panas dan kereta yang banyak cukup mendebarkan...keletihan bila sampai rumah pengantin...terus terkam air sirap...

Selamat pengantin baru buat Azri dan Dira.....kerutub daging memang superb...no picture eh

Tapi tak tunggu pengantin pun sebab jam baru 12.30, pengantin sampai lepas zohor....berpeluh.

Pergi kenduri dengan huda dan lyda..lama x berjumpa, borak ntah pe pe...tara tara, ni kami,....sebelum menyengih, bak mai nak habaq, ada jemputan baik kita rai, merapatkan yang renggang, mendekatkan yang jauh...andai sudi berkawan, ringan ringankan senyuman....khee,

Tontonilah kami yang comel ini...



4 comments:

  1. Salam org ganu..
    kedai payang jem giler..
    sy balik umah mak mertua..kubang parit, durian burung.. selamat brvuti..

    ReplyDelete
  2. Salam org ganu..
    kedai payang jem giler..
    sy balik umah mak mertua..kubang parit, durian burung.. selamat brvuti..

    ReplyDelete
  3. paling suka egi kenduri sbb suka mkn lauk kenduri..sbb free kot hahaah

    ReplyDelete
  4. dapat jemputan dah tentu pi..rezeki jangan di tolak..musuh jangan di cari..tuan blog yang mana satu nih??:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...