Wednesday, April 1, 2015

Selamat datang GST

Hari ini April pertama, 2015 kita dah masuk bulan ke empat....dan hari ini kita mula berGST ....naik atau turun barang, ia tetap terlaksana dan ia harus jua di hadapi ....redha la dengan kehidupan yang makin mencabar ini ....Berhemah berbelanja dan mari kita boikot Kedai makan yang harga menimbun naik dan melampau harga....sebab banyakla ketidakmunasabahan akan berlaku....

Semalam di giant, Pakistan jual karpet telah pukul canang, cedar patchworknya hari ni jd rm150, sedangkan harga sebelum GST rm130 ....what de hal .....ikhs, ini namanya ambil kesempatan

Di Kedai Hokkaido pulak, rupannya dah sebulan barangnya tidak lagi rm5 ...dah jadi rm5.65 dan hari ini jadinya rm6 ....semua naik la, takde turun la

Esok lusa kita merayap ke Daiso lak, apakah harga terkini...rm5 jadi berapa ...Dan kabarnya Mr DIY xde gst....betul ke?

Yang pasti petrol di janji tiada GST dan Alhamdullillah, bulan ni minyak masih lagi pada harga bulan lepas.....

Bersyukur dengan nikmat Yang Esa, mari kita tingkatkan amal dan usaha kita

2 comments:

  1. Gara2 GST, semua orang susah hati.. Huhuuu makan dekat mamak pun kena GST juga.. tah pape -_-"

    ReplyDelete
  2. Yup betul untuk barangan kat DIY tidak dikenakan GST atau lebih senangnya DIY tanggung GST tersebut.. so harga semua pada harga asal... Kalau banyak syarikat buat macam tu kan bagus..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...