Tuesday, April 21, 2015

Kerna GST

Hari ni nak menyampaikan cerita yang dah tertangguh beberapa hari ....lagi pasal gst...bukan nak mensensasi tapi meluahkan rasa tak puashati...kat sini je coretannya....

Ni pasal majalah mingguan wanita...xde gst....tapi harganya naik melampau had gst...sekarang MW dah jadi rm4 ....huhu..kenaikan sebab gst padahal gst cuma enam persen...harga lama rm3.50 kalau gst patutnya naik rm3.71 jer....baru jer naik, dari rm3.30 ke rm3.50 .....ni naik lagi rm4 lak..

Memang banyak ilmu kat dalam MW tapi banyak gak iklannya....pendapatan dah banyak, kenapa bebankan lagi pada rakyat yang tak berpedapatan banyak ni...membaca itu perlu tapi gamak, tak bergaya dengan MW lagi la nampaknya...

Tuan punya kedai dah tak nak ambil majalah MW lagi....katanya nak boikot....ai pun hilang punca la...syabas buat karangkraf....

Salam selasa
Moga bahgia

1 comment:

  1. Dr yg mumme dgr,kertas naik harga.jd lps ni mmg buku mahal.masakla mumme,bebudak Kat rumah ni beli komik cam gegula...lps ni x tau la...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...