Thursday, December 25, 2014

Burung Berkicau

kicauan burung kedengaran keriangan....menyanyi merdu bingit sekali....bercicip di rumpun buluh, menyambut cahaya mentari yang malu malu bersinar....menyapa angin yang sempoi ....berkumpulan berbuat bising tanpa menghiraukan ancaman, biarpun mata mata nakal menjeling tajam, sang bulus...namun sang cicip tetap menyanyikan lagu merdu...

hari ni dah tak hujan, sekejap panas sekejap mendung namun mentari masih lagi berselindung di balik awan, sekali sekala muncul mengacah ramai orang untuk mengapaikan pakaian...

alhamdulillah, sang hujan lebat sudah reda, tiada lagi titisan yang menambah isipadu air di muka bumi ini....tiada lagi kesejukan tiada lagi kebimbangan, yang ada hanyalah harapan....harapan agar air cepat surut....walau rata rata tempat diberitakan air bertahan, tiada nampak bayang kesurutan...

ai pulak, dapatla mendobi sebakul kain, lagi sebakul esok la pulak....dalam dua minggu hasilnya baju kotor dua bakul, kami berdua je, tiada anak kecil....macam mana la kawan kawan yang anak seramai empat lima orang,...bagaimana pula kawan kat pusat pemindahan, baju kotor nak dilambakkan ke mana....nak pakai baju sama dalam tiga hari ni bukan ke dia eh....kheee

terima kasih kepada sang cicip, si burung yang berkicau riang hari ini, mengharmonikan alam yang lesu ....sambutan krismas dan cuti umum tiada la melemaukan....bisa tersenyum,bisa mendobi, bisa mengemas laman...oppa kerja, kalau tak boleh gi tengok air

moga semua urusan kita semua di permudahkan allah

2 comments:

  1. nasib baik lah kawan baik mumme si dryer membantu...sehari 2,3 load mencuci baju travel seminggu itu hari...kalau tak jenuh bertapa di self service dobi...

    ReplyDelete
  2. MM > hor....mesti banyak tu...kheee, dryer pun letih ...khee

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...