Sunday, July 6, 2014

Kereta Viva

Rentetan kemalangan di marang, trg siang tadi melibatkan sebuah viva dan waja dimana pemandu viva meninggal dunia kerna kesilapan memasuki lorong ...pe kes kalau tidak laju, ngantuk main henpon...innalillah, alfatihah

ai nak bagi pesan kepada semua pemandu viva ni,...memandu la ikut had laju dan kemampuan kereta anda..jangan melulu macam bawak ferrari...ringan ringan je, melayang je laju nya..kadang kadang macam samseng....tak kisahla nak cepat atau gila kelajuan tapi ingatla orang yang tersayang, sekali tersalah lorong memang tak cebisan yang boleh dikutip la....

sekali sekala terserempak dengan viva yang vengong, rasa macam nak tembak je, terkezut ai, cilup macam depan tu takde halangan , rasa macam nak tembak je.....kebanyakan yang bawak viva tanpa arah tujuan ni adalah lelaki, apa yang depa kejar tak tahu la...jalan kat malaysia ni sama jer pattern dia, depan nanti jumpa trafic lite seronyeh jer....adus, nak laju duk diam lorong kanan gohead je, tak perlu tunjuk lagak kiri kanan, bagi je orang depan highbeam kalau perlahan, ni cilup cilup, lemah jantung orang lain...

cuba driver perempuan buat macam tu, driver lelaki siap bukak cermin sumpah maki...hahaha..vengong tahap gaban....tapi driver lelaki bawak viva macam ferrari melayang langgar tiang, menyusahkan orang....

viva, kemampuan anda maka sayangilah dia pada kemampuan dia, jangan tekan minyak dia rapat jit...dia pun akan sakit...bila viva sakit, orang lain pun turut jadi mangsa....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...