Monday, May 5, 2014

Cara simpan Udang

Berhari hari ku tinggalkan mingzhu, kemana haluan ku .....ai memang pening la sejak dua menjak ni, nak menulis pun tak mampu, celaru, kesihatan membantutku....ai sakit gusi, stress oo...setelah beberapa hari menahan sakit, dengan berkumur air garam la, cuka epal la, habbatus sauda la, akhirnya telan ubat surut bengkak terus hilang rasa sakit serta merta, namun sekali sekala rasanya ngilu tetap ada.....rupanya ada geraham tumbuh lagi,....patut la, tumbuh lagi ggku.....ai rasa macam dah cukup semua gg, dah tua pun, takkan ada lagi gg nk tumbuh,...rejeki dalam sakit....alhamdullillah..balik pada tajuk asal

Udang sememangnya menjadi kegemaran semua orang namun itu ia cepat berbau bila tak kena cara simpan, dan bila itu ia akan lembik dan memang tak sedap di makan. Petua dari majalah harmoni ini boleh dicuba pakai bagi mengatasinya dan membuat ia sentiasa segar....

caranya, letakkan udang didalam bekas tertutup dan taburkan gula di atasnya lalu disimpan di dalam peti sejuk. cara ini akan membuat udang sentiasa segar dan tahan lebih lama.

sekian dulu hari ini, laporan azam kena di semak semula....kheee

2 comments:

  1. udang tu bila masak terjejas ke rasanya??tak de rasa manis2 gula?

    ReplyDelete
  2. D > tabur sikit je...x terjejas sebab nanti kita basuh kan.....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...