Thursday, March 13, 2014

Rapuh

Hari ini sudah masuk hari ke enam, dan saat ini airmata berginang...ya tuhan, sedihnya, ketemukan kami dengan MH370...sehari hari ni tak bukak fb lagi kat pc..selagi MH370 x diketemui, tak nak bukak fb kat pc...bukak kat phone je...tu pun sekali sekala je....tak nak layan fb lagi...andaian dan kutukan, cadangan dan pengalaman cukup memualkan...tak perlu la coret pelbagai teori, yang pasti ketentuan ilahi

Rasa macam nak suruh ceo mas, pengarah DCA, ketua tudm, ketua TLDM tu semua letak jawatan je....
cakap lintang pukang, tiap hari setiap pc lain lain je ucapan, dah la macam lambat ambil tindakan...tolong la, lima hari tv berita je berkemandang namun harapan tiada cemerlang....mulai hari ni tukar siaran kecuali lima setgh petang......padahal depa pun tak salah...kerja siang malam nak mencari jawapan dan jasad kapal terbang....ya allah ampunkan daku, sebab salahkan orang

di saat linangan air mata pada insan yang tiada kaitan, terdetik bagaimana pula perasaan dan keluarga mangsa...simpati dan doa hanya mampu ku iringkan....saat ini kehilangan dan kerinduan pada orang tersayang satu persatu bermain di ingata...rindu pada yang hilang....

al fatihah buat arwah abah, ayahki, ayahlong.....malam jumaat mari kita sedekahkan al fatihah buat semua mangsa walau kita tak tahu bagaiman keadaannya...moga allah akan cepat ketemukan kita

jiwa yang rapuh menjauhkan kita dari YANG ESA, esok atau lusa belum tentu masa milik kita
kepadaNYA kita berserah dan jalani hidup sebaiknya sedekat mau kepada Pencipta,
Ya Illahi..ampunkan kami


Lirik Lagu Rapuh – Opick
Detik waktu terus berjalan
Berhias gelap dan terang
Suka dan duka
Tangis dan tawa
Tergores bagai lukisan
Seribu mimpi berjuta sepi
Hadir bagai teman sejati
Di antara lelahnya jiwa
Dalam resah dan air mata
Ku persembahkan kepadaMu
Yang terindah dalam hidupku
Meski ku rapuh dalam langkah
Kadang tak setia kepadaMu
Namun cinta dalam jiwa
Hanyalah padaMu
Maafkanlah bila hati
Tak sempurna mencintaiMu
Dalam dada ku harap hanya
Dirimu yang bertakhta
Detik waktu terus berlalu
Semua berakhir padaMu


5 comments:

  1. selagi kita yang beriman mengaku DIA tuhan kita, maka jgnlah berputus harap ats ujian NYA

    ReplyDelete
  2. BK > ya betul..kpd DIA kita bergantung harap

    ReplyDelete
  3. hanya doa yang mampu di beri, semoga semua usaha mencari berjalan dengan lancar

    ReplyDelete
  4. ye la..depa pun dah usaha kan?sampai tak balik rumah..kita doakan je la..

    ReplyDelete
  5. KA > amin...semoga cepat nya urusan mereka semua

    D > kita duk ngutuk komen je tahu, depa makan pun tak sempat ntah, bersidang je, kerja je...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...