Tuesday, February 25, 2014

Makanan Penting

(pic dr fb, kena g rawforbeauty.com)

kesihatan wajib dijaga kalau tak mau hidup menyusahkan orang nanti, makan ikut sunnah itu lebih baik, ikut susuanan piramid penuhi nutrisi tubuh setiap hari...

hari ni nak masak apa ye...yang penting ada garlic ada blackpepper ada tomato...moh kita perap daging kita dengan bawang putih yg ditumbuk bersama lada hitam....ulam timun batang wajib ...

kale tu amende?...google jap

sayur bayam masak bening pun sodap...esok pi pasar beli bayam....avocado x leh masuk menu ...tak reti nak makan, rasa lemak nya buat ai muak...tengok kat 727 minah salleh tu buat salsa avocado...nanti nak try la,,grapefruit lagi la tak masuk jiwa, pahit ter....

hemp seeds lak amende? ...google jap

sesambil sudah entri ini ai layan tasty road, 728 ...mewahnya korea...bila la dapat pi korea ni...vietnam yang mampu pergi pun oppa tak nak pergi inikan korea...takpe takpe, ai simpan duit ai pergi sendri, tinggal oppa sendri kerja dan kat rumah sorang.....jom masak....khee


2 comments:

  1. hehe...mumme pun menggoogle yg sama dgn aima...x penah denga meh... :)

    ReplyDelete
  2. betul tu, dari kecik2 dah didik anak2 makan sayur2 dan buah2anni sampai semuanya antu ulam2an !

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...