Monday, January 6, 2014

Tidak Berhemah

 depan skali tu lori bawak tangki besar....ambil space yang banyak tu sambil ngelak pokok tumbang


tu pokok tumbang dan tu kereta yang tak berhemah sedang memotong dari kiri sebelum ni blkg kami je

sebenarnya hari ni kami balik ke besut
sebab esok nak bawak mak ke husm 
melalui jln jabor dalam pukul satu pm
perjalanan agak perlahan
mengekori lori yang bawa tangki besar
sampai di km ke brp ntah
ada pokok terbalik
semua menyusur ke kanan
dan dengan tidak berhemah kereta saga di atas memotong belah kiri 
mengambil kesempatan dengan pergerakan perlahan...sempat ai snap
ingat nak pos kat fb SAT
tapi ai memang suka meluah rasa di sini

oppa mcm biasa steady je...klu ai dah tekan hon kuat kuat tadi....
oppa dia tekan hon bila nampak awek je
setakat satu kereta pun nak potong..
dah la masuk kot kiri...
rakyat ganu mmg mcm tu...
bwk kereta macam bwk lori pasir....
yg perempuan makcik makcik ayu bawak kereta macam catwalk...
org ganu kaya kaya tak heran orang
jalan raya buat sendiri tak perlu peduli 

sebelum tu satu myvi dan kereta pejabat lanskap dah memotong walau dah tahu tak ke mana pun sebab lori tu tak boleh di potongnya....satu mercedes pun cuba potong....wat aniayai orang yang berjujuks dari tadi lagi....hmmm, manusia tak pernah puas

kami potong masuk balik kemaman dan keluar ke kemasik.
...sebab tak nak berjujuks lagi ...
satu perjalanan yang panjang pulak terpaksa di tempuhi...
dari pukul 12.30 bertolak dan sampai di besut pukul 6.40...letih ooo
tapi bila dah lalu jalan pantai banyak la tempat menyinggah....
singgah solat di masjid kuala abang, 
singgah makan roti tempayan di merchang
singgah di jabi beli sate...sate kak mah

dan sekarang masa untuk tido sebab esok lepas subuh dah nak kena ke kb
 ....zzzz


2 comments:

  1. bukan saja di Ganu aima,di sebelah2 kl,selatan ni pun gittew...padahal mereka x faham konsep berkat tu adalah syumul...bukan takat pd rezeki sj...bila beratur kan senang semua org...

    ReplyDelete
  2. MM > aa...manusia kini semua gopoh dan tak reti hormat org...kebyakan selfie dah...kdg kdg kita pun alpa..kdg kdg takpe tp ni kdg kdg tu tak sesuai tempat dan keadaan....berkat sabar menyenangkan semua orng...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...