Saturday, October 26, 2013

Mereka Kata Org Kampung

walau marah pada kerajaan macam mana pun, tak perlu kita nak serang rakyat marhaian...

budak budak sekarang kekurangan ajar tahap gaban...statement kat fb macam macam ayat, macai tak macai semua ada la....x fikir perasaan orang lain dah...zaman sekarang orang lain makan cili pun bahana pedas semua rasa

sampai ada sanggup membodohkan orang kampung yang sokong kerajaan, mengatakan kecetekan orang kampung yang hidupnya senang nak makan, lauk ikan tangkap dalam longkang, ayam ada di reban ...kononnya kos hidup tidak terbeban....katanya orang bandar tertekan, nak makan susah bila barang semua naik harga....tapi ingat la...kat kg takde tesco....orang kg beli barang kat kedai runcit, yang harga jauh lipat kali ganda dari tesco dari giant dari eng hong....

wahai orang bandar asal mu dari mana?...ibu bapa mu di mana? dulu ayam kg tu jugak yang kamu makan, ikan sepat goreng dari baruh tu jugak yang kamu telan....

sesedap rasa mengata orang besut , orang orang tua yang kental dengan kerajaan hati dah tersumbat dengan wang ihsan....bukan ke orang orang tua itu pembawa generasi sekarang yang duduk di bandar yang dah kaya yang semakin lancang mengata ngata, contoh mudah yb kg pandan...org besut dulu sekolah kat besut mak ayah mak sedara semua kat besut...nak ubah didik la mereka cara baik...ajar dan terangkan keburukan yang kamu nampak, kebaikan yang kamu buat...kerna i asal besut...

di mana besut tu? di terengganu...kenapa dengan besut? kerna besut menang bn ari tu ,,kenapa isu besut? kerna selepas pilihan raya ari tu ramai sangat org ngutuk ke ore besut

kerajaan menekan rakyat tak membantu orang miskin, kerajaan makin kaya....ni nak tanya berapa orang miskin dan berapa orang anak yatim yang kamu dah bantu???...nak marah nak bangkang nak lawan..kerajaan je.... bukan rakyat marhain yang juga anak beranak kamu di kg itu....

berkata kata berpalang kata, orang menilai hati kita....mudahnya kita mengata ..alpa pada sikap kita

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...