Friday, October 4, 2013

Kepiluan di hari Jumaat

Sesungguhnya blog ini di cipta demi meluahkan rasa hati atas saranan en syuk.....bila rajin, ideanya rojaknya datang, bila teruja rancak bercerita, bila ada mood macam macam nak tunjuk.....dan bila sedih, ku luahkan rasa hati...

ma, peritnya melalui kehidupan ini ....minggu depan nak kenduri eboy....dan pagi pagi lagi ma dah cal, pasal nenek....tujuh kali dia cal nenek tapi tak dapat....unbelieveble...ma u bukan setekun itu...once enough....jgn tipu daku, i know well

ma minta kalau ada carpet baru bawak balik sebab kat rumah carpet lama semua dah,...takdenya....ma, tiap kali kenduri tak ingin dia keluar duit, duit takde je, ,mana pergi duit anak anak bagi....sesen takde nak korbankan untuk anak anak...dan mangsanya aku....duit belanja kenduri ma guna, duit hasil kenduri ma ambil, ma pinjam duit ciksu buat kenduri aku bayar....duit ma tak pernah ada....dan kini duit kenduri eboy aku jua yang kena sedia lagi ...lagi duit nak bagi keluarga perempuan...duit duit duit....duit boleh di cari, dan aku tak kisah memberi kerna dari sejak ku kenal duit, dari sejak ku simpan duit, ia adalah untuk diberi kepada mu ma, achik dan eboy..memang begitu kamus hidupku....

sedihnya aku bila ma kata tak ingin tinggal sesen pun harta untuk anak anak, jual rumah, tak ingin tanah kerna tak mahu anak mewarisi harta kpd anak anak, hidup biar anak anak tanggung....no hal ma sebab ma la yang 9 bulan mengandungkan aku....jasa itu tak terbalas ma, dan tak perlu di ungkit masa lalu, kerna tiada yang sempurna seperti semahu mu sempurna kini...

pagi ni terasa pilu , terimbau semua cerita lama dan kekeciwaannya...itu yg termampu menari di jari ini pada saat ini kerna ku tak ingin mengalirkan lagi airmata ku......seperti pagi tadi....

ma, letihnya membelek diari hidup bersamamu, redha dan di sini ku luahkan rasa bukan membuka keaiban...

oppa, lagi sedih bila dirimu jua penyumbang kepiluan ku....main la games 24jam eh....

eboy, penatnya untuk berkata padamu, kerna kau la pengundang amarahku, ikut kepala sendiri kalau tak menyusahkan orang takpe....dulu kini asyik terkena je kerna mu

achik, belajar la menghormati aku dan ma serta tunaikanla janji janji ....

nota : aku bahasa terbaik meluah rasa


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...