Wednesday, May 1, 2013

wadah sebelum mengundi

budak budak sekarang sibuk nak jadi pembangkang, konon perjuangkan kebenaran....

hai dunia akhir zaman, klu dah pembangkang, semua orang buat salah, dia je betul...sebab tu dia pembangkang...cuma dengan kecanggihan teknologi ruang untuk membangkang bertambah luas....penyebaran yang tiada kepastian.....

budak budak yang baru nak mengundi, sibuk pertikaikan kerajaan korup....duit PTPTN x bayar nak pertikai  tangging jawab kerajaan....wahai adik adik..jangan ingat bila pembangkang dah menang duit ptpn tu bole hapus..lingkup la ptptn dan adik adik kome tak merasa lagi la ptptn,...tolong kesian pada generasi akan datang yang belum pasti nikmat yag adik adik kecapi sekarang akan depa nikmati juga....

bila kerajaan baru memerintah belum tentu takde rasuah tiada kronisme....manusia akhir zaman sama je, gelap mata dengan duit dengan harta dengan gaya....ustaz tersohor menunjuk nunjuk kereta mewah laju di jalan raya..so apa bezanya...itulah kata, duit pangkat dan nama kejaran semua manusia akhir zaman

pong pang aibkan orang, pong pang senang senang jatuhkan hukum dosa pahala...Allah penentu semua.

cukup ka solat lima waktu sendiri, cukupka amal sendiri...

hormat ulamak tuntutan agama, berkawan dan berbuat baik dengan ulamak tempias syurga bukan konpem masuk syurga ya,,orang sekarang bukan hormat tapi taksub...

usah bermimpi semua free...le ni toilet pun masuk ada yang kena bayar rm5 dah.....

urusan duniawi,,,budaya ikutan menjelekkan, hingga sanggup sebarkan doa kemusnahan orang lain



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...