Thursday, April 11, 2013

Senyum Lah

Jika anda tidak tersenyum di pagi hari, bila anda akan tersenyum lagi? Awali hari-harimu dengan senyuman, UNGKAPKAN RASA SYUKURMU, agar hari-harimu senantiasa dalam naungan semangat mensyukuri nikmat hidup ini.

Bagaikan pemain bola, jalani hidup ini mengikuti irama bola yang pergi... Kemanapun dia pergi, ikuti lah ia, tapi jangan lupa dengan sasaran hidupmu. SASARANMU ADALAH MENJARINGKAN GOAL SEBANYAK MUNGKIN!

HIDUPKAN ALARM DALAM JIWAMU, alarm yang mengingatkanmu tatkala tersalah, alarm yang mengingatkanmu tatkala terjatuh, dan alarm yang mengingatkanmu tatkala hanyut dalam kesenangan.

TEMPUHLAH PERJALANAN YANG JAUH DARI KAMPUNG HALAMANMU, belajarlah untuk menjauh dari negeri kelahiranmu, orang-orang besar selalu ‘hijrah’ dari kampung halamannya, menuju negeri yang lain, untuk kemudian kembali membangun kampung halamannya..

Jangan terlalu berharap ucapan terima kasih dari orang lain atas kebaikanmu, dan jangan terlalu berharap orang lain membalas kebaikanmu, lepaskan semua harapan itu, HARAPANMU BUKAN KEPADA MANUSIA. Tapi hanya kepada Tuhanmu.



3 comments:

  1. senyum je..xnk lekang dri senyum boleh?tido senyum, mndi senyum, mkn senym dan paling pentng nk jmpa ALLAH senyum je ^_^

    ReplyDelete
  2. Betul. Kerana sesungguhnya Allah adalah waris ku yang paling baik.

    ReplyDelete
  3. BK > senyum

    LM > betul betul betul

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...