Friday, April 5, 2013

Pesanan dan Doa pg Jumaat




Datuk Dr Maznah Hamid
YA ALLAH PERLIHATKANLAH YANG BENAR ITU BENAR

Ya Allah Ya Tuhan kami,
kami mengucapkan syukur ke hadrat Allah subhanahu wata’ala dengan kesyukuran yang tidak terhingga banyaknya diatas limpahan nikmat-Nya dan rahmat-Nya kepada kami semua khususnya nikmat Islam yang kami miliki ini.

Ya Allah ya Tuhan kami,
ampunilah dosa dan maafkanlah kesilapan kami lahir dan batin. Ya Allah ampunilah dosa kami dan dosa kedua ibu-bapa kami dosa keluarga kami dosa masyarakat kami dosa seluruh ummat Islam yang telah mati dan yang masih hidup dan ummat Islam yang akan datang hingga hari kiamat.

Ya Allah sesungguhnya keampunan Mu dan kemaafan Mu lebih luas lebih besar daripada kesalahan kami. Ya Allah Engkau lah Tuhan yang Maha Pemaaf dan Maha Pengampun, ampunkanlah dosa kami dan dosa yang dilakukan oleh kami dan mereka itu.

Ya Allah berikan kami kekuatan supaya kami dapat meneruskan perjuangan Nabi kami Muhammad saw di zaman tidak ada Nabi dan Rasul ini dan supaya dapat kami bersyukur dan menunaikan amanah Islam ini.

Ya Allah perlihatkanlah yang benar itu benar supaya dapat kami mengikutinya dan perlihatkan yang salah itu salah supaya dapat kami menjauhinya.

Ya Allah Ya Tuhan kami bersihkanlah hati kami pemikiran kami dan kehidupan kami daripada jenis syirik, kufur, nifak, zalim dan sifat-sifat yang keji. Tumbuhkan di hati kami sifat-sifat yang terpuji.

Ya Allah jadikan hati kami ini hati yang menyukai apa yang disukai oleh Engkau dan membenci apa yang di benci oleh Engkau.

Ya Allah sebagaimana Engkau sentiasa berbuat baik kepada kami jadikanlah kami ini hamba-Mu yang sentiasa berbuat baik dengan seikhlas-ikhlasnya yang Engkau kehendaki.

Ya Allah sebagaimana Engkau dekat dengan kami jadikanlah kami dekat dengan Engkau dimana saja kami berada.

Ya Allah sebagaimana Engkau melihat, mendengar dan memerhatikan kami jadikanlah kami ini hamba-Mu yang sentiasa sedar akan penglihatan Engkau dan perhatian Engkau terhadap kami dan sentiasa bertakwa dalam penghidupan kami.

Ya Allah sebagaimana Engkau sentiasa bersama dengan kami jadikanlah kami ini hamba-Mu yang sentiasa sedar akan kehadiran Engkau dalam penghidupan kami.

Ya Allah sebagaimana Engkau bersikap pemurah terhadap kami jadikanlah kami ini hambaMu yang pemurah sebagaimana yang Engkau kehendaki. Ya Allah ya Tuhan kami sebagaimana Engkau sentiasa menyeru kami maka jadikanlah kami ini menyeru Engkau dan memohon pertolongan daripada Engkau.

Ya Allah Ya Tuhan kami,
berikanlah kami ilmu yang bermanfaat, iman yang mendalam, rezeki yang halal, anak yang soleh, keturunan yang baik, perniagaan yang berjaya dan penghidupan yang penuh berkat.

Ya Allah Ya Tuhan kami,
jika tertulis suatu takdir yang tidak baik keatas kami, kami memohon supaya Engkau menukar takdir itu dengan suatu takdir yang baik kepada kami.

Ya Allah berikan kami kekuatan kepada kami supaya dapat kami mengatasi angkara jahat musuh-musuh kami dari nafsu, syaitan, dunia dan manusia. Hidupkanlah kami dengan Islam dan matikanlah kami ini dengan Islam. Selamatkan iman kami daripada segala gangguan syaitan, semasa kami menghembuskan nafas yang terakhir.

Ya Allah perkenankan segala permohonan kami, mustajabkanlah doa kami, selesaikanlah segala masalah kami, bayarkanlah segala hutang kami, sembuhkanlah segala penyakit kami, kuatkanlah segala kelemahan kami, sempurnakan segala kekurangan kami, tunaikan hajat-hajat kami, berkatilah anak cucu kami, jayakanlah usaha dan perniagaan kami, satukanlah hati-hati kami, menangkanlah perjuangan kami dengan berkat Nabi kami Nabi Muhammad saw, dengan keramat Al-Quran al-kareem dan dengan berkat amalan kami yang paling ikhlas.

Ya Allah, hanya kepada Mu kami berserah dan bersujud.

2 comments:

  1. Salam. Senarai peserta Segmen Apple Mints telah diupdate.. Sila semak ya ? :)http://syaza-applemints.blogspot.com/2013/04/senarai-peserta-segmen-apple-mints.html

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...