Wednesday, April 10, 2013

Apa itu Manifesto

ERTI SEBUAH MANIFESTO... AKU JANJI PADA DIRI KU!

Dua tiga hari ni. Hampir tiap waktu kita mendengar dan Membaca Perkataan Manifesto dan Aku Janji yang Dibuat oleh para pemimpin kita untuk dihayati, di nilai, di nikmati kelak oleh rakyat dan Seluruh Masyarakat. 

Penting Juga!

Tapi apa yang lebih penting ialah Apa Manifesto. Aku Janji Anda pada Diri Anda. keluarga Anda? 

Ada Ke? Dah Anda Buat? 

Apa Kepentingan Manifesto . Aku janji ni pada perancangan Hidup dan Masa Depan Kita? Pengistiharan Dasar-dasar dan Membuktikannya.

Erti Sebuah Manifesto pada saya. Aku Janji.
Seperti Yang Pernah saya ceritakan Dulu. Sejak muda-muda dulu lagi. Saya memang nak merubah keadaan hidup saya. Nak keluar dari Kepompong Kemiskinan, Kebiasaan di kampong.

Untuk itu Pertama Sekali 'Aku Janji' ku pada diri Ku ketika itu ialah untuk menjadikan diri ini benar-benae Komited, Pasrah, Berpatah Arang! Untuk bersiap sedia Diri ini untuk Melaksanakan Apa Jua yang diperlukan untuk Mencipta Kejayaan dan Kebahagiaan!

Ya. Ketetapan Diri. Hati. Jiwa Raga . Apa Jua Pengorbanan . Keringat. Air Mata. Masa dan Wang Ringgit . Tenaga Demi Mencapai Segala Impian dan Harapan Kita!

Maka akhirnya lahir lah 10 prinsip pelaksanaan saya sepertimana dalam Buku 3 K. yang menjadi Manifesto dan Aku Janji saya pada Diri Saya Sendiri. Keluarga. Anak Bangsa. Agama dan Negara Ku Yang Tercinta.!

Setiap kali Ombak Badai Melanda. Cabaran dan Ancaman menimpa. Manifesto . Aku Janji Akan Ku Baca Berulang kali! Berdoa! Tiba-tiba Semangat ku Kembali Membara. Kekuatan. Kekebalan Diri Ini Tiba-tiba Mengangkat Kembali Diri ini Untuk Terus Bangun Mara Ke Hadapan!

Ayuh! Wahai Sahabat.
Ayuh, Hari ini Mari Kita lakarkan Manifesto . Aku Janji pada Diri Mu Sendiri!



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...