Monday, February 11, 2013

Siapa pakcik Ini


Pada pukul 5.30 ptg di satu simpang empat nak ke bandar kuantan di IM pakcik ini dengan selambanya disini ibarat pegawai trafic menjaga lampu isyarat. Tangannya akan menunjuk arah lampu hijau yang akan menyala semacam dia sudah berada lama disitu dan dah fasih turn hijau mana pulak.

Berbaju batik merah dengan sebatang rokok dimulut, menghembus asapnya tenang memandang ke jalan sambil mengawal giliran lampu isyarat bertukar hijau dari setiap arah tanpa peduli mata mata memandang.

Siapa pakcik ini dan sudah berapa lama disitu? Pergi dan pulang kami pakcik tetap ada disitu. Hujan tadi dia dimana? Dari mana dan nak kemana?  


4 comments:

  1. Kesian tengok orang tua duduk keseorangan macam tu..sepatutnya dia duduk kat rumah dan bermain dengan cucu je..huhu.

    ReplyDelete
  2. SW > ye la wan, akak pergi bandar dan balik , pakcik tu ada lagi situ, ni kat simpang 4 dr IUIM nak ke bandar nak ke sg lembing nak ke kg tiram kat INDERA MAHKOTA tu....

    ReplyDelete
  3. Simpang 4 dekat Indera Mahkota kalau dari pusat bandar atas skit lagi dengan masjid indera mahkota tu ke?hehe..ingat2 lupa..dah lama xpergi kuantan :)

    ReplyDelete
  4. SW> ye la tu kot wann, atas pd masjid, ke knn uia

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...