Wednesday, February 13, 2013

Mee Goreng Sotong


Mee Goreng Sotong
Sotong
Mee kuning
Bawang putih, bawang merah,
Sos tiram, kicap manis, cili kisar
Tauge, sayur sawi dan sebiji telur

Tumis bawang putih dan merah hingga garing,
Kemudian masukkan cili kisar lepas tu kicap
sesudah cili masak, masukkan sotong
sotong sudah masak masukkan sayur
akhirnya masukkan mee gaul rata dan telur pula, siap


Tengahari tadi i makan mee goreng...lama tak makan, teringin la, tak makan nasi ya....

Hari ni oppa p ambil motor dia dekat kawan dia, dua tahun kawan dia pinjam, janji nak bayar sebab kira nak beli terus tapi janji manusia, ye la semua orang ada masalah, susah orang memang kita perlu tolong tapi biar la pertolongan itu menjadi, orang berbudi kita berbahasa....kesian jugak, takpe pertolongan ALLAH itu pasti pada umatNYA yang sentiasa ingat pdNYA

hari sudah magrib, oppa dah pergi kerja, sementara nak malam kita layan rindu di abu dhabi jugak la...dah heboh kat fb tu, layan jap kena tak kena dengan jiwa i ni....



nota hati : kesian tengok kawan oppa, ada transport entah la tapi dia kena kesian diri dia jugak, jangan orang je kesian diri dia, badan tegap, anak anak sihat nak sekolah nak belajar, perlukan pengorbanan....masalah ada di mana mana....YA Allah permudahkan jalan hidup dia, murahkan rezeki dia dan berkatilah hidup dia.

2 comments:

  1. pinjam motor sampai 2 tahun??buruk motor tu kat kawan dia je la ye...

    ReplyDelete
  2. diana > berkarat dan copang caping.....sedih dengan motor sedih dgn sikap kwn dia...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...