Tuesday, February 12, 2013

Anak anak Vanila

Jam sudah menunjukkan pukul 1.30 ptg, perut berbunyi, nak makan apa ni, oppa kerja malas la nak masak tengahhari....kempis sangat dah ni, keluar cari roti jap la kat cahaya mart .....tapi nak layan korea jap, TV Novel : SAMSAENG

Sepagi ni dari jam sepuluh kat luar rumah, jemur baju, kemas vanila dan kelabu punya sarang...abis anak anak vanila kotor, air kencing ibu penuh kat badan mereka dan anak anak kelabu tiga tiga dah mati. Malam tadi elok lagi, siang ni semua anak kelabu dah takde. Seminggu je hidupnya, kurus keding, tak pnadai nak menyusu la tu...sedih, sempat tengok sekor saat terakhir, saat sebelum menghembus nafasnya, berbunyi bunyi sekali dan perutnya berdenyut denyut laju, seminit kemudian terus senyap dan pergi.

Empat ekor semua anak kelabu tapi semua pergi, anak pertama vanila dulu empat jugak tapi matinya tiga dan tinggal kelabu la membesar sehingga melahirkan, kelabu ibu muda, baru lima bulan telah melahirkan, tak pandai menyusu, walau diajar namun anak anaknya tetap tidak dapat menikmatinya.

Anak anak vanila semua enam enam sihat walafiat, namun sedikit kotor sebab terkena air kencing ibunya. Sekarang depa sedang berjemur selepas dimandikan.




4 comments:

  1. AR> ni baru seminggu...tggu sebulan lagi tomey...khee

    ReplyDelete
  2. sweet sangat la..nak 2 ekor boleh tak ni..hihihi..jg elok2 ye..

    ReplyDelete
  3. PC > mai aa amik kt kuatan,....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...