Sunday, January 20, 2013

Perjalanan ke JPO

15 jan 2013
dari kuantan ke JPO
melalui PEKAN - MERSING - KOTA TINGGI - SENAI 
dari damansara pukul 5.30 am dan solat subuh di PEKAN pukul 6.15 am
singgah sarapan di ROMPIN, khaty nasi dagang
singgah pula di pasar tani mersing pukul 9.15 am
pukul sepuluh gerak dari pasar tani terus ke JPO dan sampai pada pukul 12.15pm
namun sayang, JPO punya lawa, tapi asyik keluar masuk kedai sampai tak sempat snap kenangan
dah lenguh kaki keluar JPO, cuci mata pintu masuk legoland, nak masuk tak cukup money....huhu
melangkau ke puteri habour dan lepak jap tengok kapal kapal mewah ni,
 puteri habour

 ada ayam ....bakal di buka restoren ,...khee

 bus stand nak masuk ke puteri habour, unik

masjid jamek yong peng


keluar highway nak ke ayer hitam dan terus ke yong peng
lor, kena beli kad touch n go, kad sajer rm10
makan malam kat RnR ayer hitam, ada umph...
masuk ayer hitam cuci mata je
pukul sembilan malam sampai bandar yong peng, gooogle cari tempat istirehat, 
jumpa blog cerita pasal masjid jamek yong peng
call pak iman(019 7599815) dan dapat la safar 2, rm40 satu malam tuk 2 org
bukan keselesaan namun pengalaman, alhamdullillah nikmatNYA
dapat solat subuh jemaah...maka nikmatNYA manakah yang kau dustakan
kul 7am gerak dari yong peng dan singgah sarapan di,
kg DESA TEMU JODOH.....sejarah..khee
lepas tu sampai kuantan kul 11 a.m
jalan pulang,
SENAI - AYER HITAM - YONG PENG - SEGAMAT - MUADZAM - KUANTAN

nota hati : pergi jalan lain balik jalan lain, tapi masa tetap lebih kurang 4 jam lebih, x membeli sebab macam tak banyak pilihan menarik, baik p KL ....

2 comments:

  1. woow.. a beautiful place. :) ^^d

    >> http://project29-blogku.blogspot.com
    thanks :)

    ReplyDelete
  2. silver > aaa...jpo lg cantik ...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...