Wednesday, May 23, 2012

Pengat Duyan ber Oat


Dua Rejab ari ni tapi belum mampu lagi puasa sunat, sebab ada sakit puan, minggu depan kan ku cuba, kurang kurang tiga hari dalam bulan rejab ni kena posa, pesan nenek

Pagi ni alif azwa balik ganu, sorang sorang, tak pernah dia berani macam tu, katanya nak sambut besday MA....dia mau beli kek, tapi dia tahu ke nak beli kek kat mana kat KT tu, tahu ke belah mana secret recepi, kedai kek biasa lagi dia tak biasa, sebab dia memang biar papa asal bergaya, moga perjalanan pulang selamat, mungkin waktu sekarang ni dia dah kemaman.....bila anak bongsu kesayangan pulang, bonda tercinta menanti penuh harapan mengharap kesempatan tertunai impian....

Kerjaku, memutar baju dua bakul itu dan melayan vanila serta coklat sesambil bersih rumput2 menjalar sementara kul 10 nanti nak setart kerja , kerja online....haha..moga ada rejeki, moga ada kekuatan untuk bertindak di luar kebiasaan.....

doa mohon ilmu yang baik, rezeki dan kesihatan

"Ya Allah, aku memohon kepada Engkau ilmu yang berguna, rezeki yang luas dan kesembuhan dari segala rupa penyakit."


doa untuk rezeki yang halal


Maksudnya "Ya Allah, wahai Zat Yang Maha Kaya, wahai Zat Yang Maha Terpuji, wahai Zat Yang Memulai, wahai Zat Yang Mengembalikan, wahai Zat Yang Maha Penyayang, wahai Zat Yang Maha Pengasih. Cukupilah kami dengan kehalalan-Mu dari keharaman-Mu. Cukupilah kami dengan anugerah-Mu dari selain-Mu Semoga Allah sentiasa melimpahkan rahmat dan kesejahteraan atas junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W, keluarga dan para sahabat beliau."

Penjelasan :
Telah diceritakan bahawa sebahagian Ulama berkata: " Sesiapa yang membiasakan membaca doa tersebut sesudah solat fardu minimum satu kali, maka Allah menjadikan kaya kepadanya. Atau barangsiapa yang membaca doa tersebut sesudah solat Jumaat maka hutangnya akan lekas berbayar dan dirinya akan merasa kaya dari orang yang kaya lainnya. Sehingga dengan demikian hidupnya akan menjadi tenteram, mensyukuri apa yg diberikan Allah kepadanya.


amin

sarapan
(pg bila ntah - kheee, pengat duyan di makan dengan oat dan cornflakes -ada bran?)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...