Thursday, August 11, 2011

Puding Jagung di Ramadhan ke 11

sibuk x sibuk dah 11 ramadhan
19 ari lagi nak raya
minum makan minum
terawih time larat
tapi memang surau lengang sekarang
tak macam dulu dulu
hari pertama penuh la
hari kedua dah kurang
hari ketiga makin kurang
hari kelima kurang
hari kesebelas sama
suara budak budak pun dah perlahan

hari ke sebelas ramadhan hari bersejarah
terciptanya puding jagung pertama kali hayatnya
macam terlebih jagung je

rasa boleh tahan
sedapnya (sendiri mkn sendiri tahula..khee)
rupanya senang je puding jagung ni,
tapi lupa lak resepi amik kat ner,
yang pasti caranya kacau je semua ;
tepung kastard secawan, jagung dua cwn, gula stgh cwn, air dua cwn dan susu cair dua cwn serta secubit garam kasi kilat sejukkn
tapinya cara penyejukan belum terer, tak sekata.....
cmno ni sifu2, nak tekan tekan susah lak....

2 comments:

  1. Assalam aima. wah sedap puding ni. klu nk cari resepi home meade ais cream tu cuba cari kt search box. Widget terbang yg mana ada masalah? Akk klik situ ok je pulak.

    ReplyDelete
  2. tqs kak MW, ok..nnti nak cari tp pernah tgk kat satu rancngn korea, depa buat ice cream dgn susu kambing, susu di kacau dlm bekas yg dibwh nya ada air batu, smpai jd ice cream.....widget tu rumput2 tu, silap klik lain keluar nya...k...keep in touch

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...