Monday, August 15, 2011

BuBur Lambuk Masjid Putih - 3.30 pm


3 ptg, 15 ramadhan
perjalanan kerja di jln sultan sulaiman
singgah solat di masjid zainal abidin @ masjid putih
parking kat klinik ummi azizan
sudah solat nampak bersusun bubur lambuk
tgk banner 3.30 ptg waktu pembahagian
tengok jam lagi setgh jam

ye la dua tahun lepas dua tiga kali jugak ku beratur demi semangkuk bubur ini
masa tu keje kat jln sultan ismail
peluang ni, - ruginya tak bawak camera

pakcik makcik dah ramai menunggu bawah khemah dalam perkarangan masjid
ramai nya orang, anak muda anak dara semua ada

dalam duk nunggu tu ada gok yang dua orang pemuda dengan samsengnya p rembat sebekas sorang namun gagal sebab pakcik yang jaga tu tahan,
pakcik minta maaf, ni amanah, tunggu kul 3.30 baru bole ambil (lor lg 15min pun pdhalnya, tggu la kejap, sabau la, ni la adiah bulan puasa, hadiah kesabaran)

sampuk la sorang lagi pakcik ,
kita hidup ni kena amanah dan jujur
patuh pada undang undang, jangan main semborono
maka terdengar la pakcik itu membilang,
Siddiq, Amanah, Tabligh, Fathonah
(4 sifat wajib bg Rasul-lama x dgr)

ramainya menunggu
ada polis traffik tu


balik rumah baru dapat snap tp tak sempurna pulak
mem besar membebal
giler kamera katanya
mmg pun, tgh ngasah bakat
langsung dua keping je dapat

sementara duk menunggu waktu berbuka,
borak2 dengan nenek,
nenek kata wazien masuk spital pulok
muntah berdarah
adus, mak ayah nya, abg kakaknya terpaksa la berbuka kat spital
cian sungguh dengan sepupuku syg tu,
sementara nak dewasa ada je....
(ayahsu, i cilup pic wazien)
windu bangat sama wazien
moga lekas sembuh

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...