Monday, March 21, 2011

Puding Pisang Berkuah

Align Center


Resepi puding pisang berkastad

Pisang berangan yang telah masak secukupnya
butter secukupnya
kismis secukupnya

Untuk sos kastard

1 tin susu cair
2 biji kuning telur
1/2 cawan air
4 sudu makan penuh gula

Cara penyediaan

1. Buat sos kastard dulu… satukan semua bahan2 sos kastad dalam periuk.
2. Kacau hingga sebati dulu kemudian barulah dipanaskan diatas api hingga pekat. Semasa dipanaskan jangan berhenti mengacaunya… supaya adunan rata dan tidak bergentel2.
3. sejukkan sos seketika.
4. Untuk pisang… masukkan sedikit butter dalam kuali non stik.
5. kemudian goreng pisang tadi dalam butter yang telah dipanaskan.
6. balikkan pisang tadi bila masak dan lembut barulah dingkat.
7. hidangkan dalam pinggan/mangkuk, tuangkan sos tadi dan taburkan dengan kismis…



http://www.potretkasih.com


nota ; terliur dengan puding pisang kak wana ni, maka ku curi dan ku save kat sini,





3 comments:

  1. ya ALLAH,...sedapnye kakAima..No pantang betul la tengok jenis2 berkuah cam ni..puding apatah lagi waaaaaa...cuma masalah klo beli pisang selalu je tak sempat sampai umah..terus abis lam kete..klo kita simpan pandai pula dorang bau2 huhu....pisang yang takleh makan mentah pun dorang pulun..abis camne? mmg antu pisang la dorang ni hehe

    ReplyDelete
  2. tu la pasal p curi yg kak wana punya ni....hehe....ni pun nk save cara buat sos dia...nasib baik kak wana post ni....khee

    ReplyDelete
  3. nyam2...nampak sedap. Nk try buat jugak la..hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...