Monday, May 31, 2010

jahatnya israel



misi bantuan yang diserang
betapa kejamnya israel
jika selama ini pergolakan palestin
ku pandang dengan simpati
tapi sekarang,
membuak rasa ingin turut serta berjuang
kejamnya israel bila bantuan kemanusian
yang tidak membabitkan unsur peperangan di serang,
bantuan serata dunia
dalam palestin tunduk pd usaha damai
israel tetap utuh pd kekejaman
manusia tak bertamadun,
israel tetap israel
jgn sesekali kamu percaya pd yahudi
rejim israel selamanya kejam

misi yg membabitkn ramai rakyat malaysia, 15 terbunuh, jika islam syahid la
wartawan tv3, wartawan astro, jurugambar, ahli parlimen parit

Ya Allah, permudahkn jalan hambaMU dlm memperjuangkan agamamu, dan yang membela nasib umat nabi Muhamad s.a.w dalam menentang kekejaman israel, rahmatilah dan lindungilah para pejuang dan sukarelawan dlm misi mereka,
ya Allah laknatkn la isreal yang kejam itu.
amin

Sunday, May 30, 2010

Join Contest Abg Eq - Slogan untuk abg eQ


Sila click link di bawah untuk terus ke entry contest & syarat penyertaan,
http://eqbalzack.blogspot.com/2010/04/yeah-ini-dia-contestnya.html
lagi sehari je

"hhmmm...saya follow 'Kurasakan Something...' kerana.................."
mula mula tengok blog ini, saya terpikat dengan gambar gambar yang memang fotogenik, mengancam selera dan menyejukkan mata.
ceritanya bersahaja, santai dan center.


(sy ikut abg eq, tulisan duk center gak....hehe)

dan yang penting, keramahan abg eq menjawab setiap komen satu persatu mendekatkn jiwa antara pengikut abg eq,
dan yang lagi penting, abg eq mengingatkn sy kepada lecturer physic sy kat uitm
en mohd hanapiah (kt mn ntah en skrg)
dgn beg doraemon dia
physic subjek kegemaran dan subjek score.

Friday, May 28, 2010

Tazkirah Di Hari Jumaat - saham akhirat....

Allahu Akbar!!

ADAB MENDENGAR AZAN

Kematian itu pasti menjelma. Hanya masa Dan waktunya
Yang tidak Kita ketahui.Coba Kita amati.. Mengapa
Kebanyakan orang yg nazak, hampir ajal tidak dapat
Berkata apa-apa.. Lidahnya kelu, keras Dan hanya mimik
Mukanya yang menahan kesakitan ' sakaratulmaut' .
Diriwayatkan sebuah hadis yg bermaksud: 'Hendaklah
Kamu mendiamkan diri ketika azan, jika tidak Allah
Akan kelukan lidahnya ketika maut menghampirinya. '
Ini jelas menunjukkan, Kita disarankan agar mendiamkan
Diri, jangan berkata apa-apa pun sewaktu azan
Berkumandang . Sebagai orang beragama Islam Kita wajib
Menghormati azan Banyak fadhilatnya . Jika lagu
Kebangsaan Kita diajar agar berdiri tegak Dan diamkan Diri.
Mengapa ketika azan Kita tidak boleh mendiamkan diri?
Lantas siapa yang berbicara ketika azan, Allah
Akan kelukan lidahnya ketika nazak . Kita takut dengan
Kelunya lidah Kita semasa ajal hampir tiba maka Kita
Tidak dapat mengucap kalimah 'Lailahaillallah. .' yang
Mana sesiapa yang dapat mengucapkan kalimah ini ketika
Nyawanya akan dicabut Allah dgn izinNya menjanjikan
Syurga untuk mereka. Dari itu marilah kita sama-sama
menghormati azan dan mohon kepada Allah supaya lidah
ini tidak kelu semasa nyawa kita sedang dicabut.
'Ya Allah! Anugerahkanlah kematian kami dengan kematian
yang baik lagi mulia, lancarkan lidah kami mengucap kalimah 'Lailahaillallah. .'
semasa sakaratul maut menghampiri kami... Amin... amin.. amin Yarobbala'lamin. .'


Di mana bole ku dapati sebegini....

Wednesday, May 26, 2010

Dari Cikgu Wan Zuhaidi

"Allah memberikan Hikmat kebijaksanaan (ilmu yang berguna) kepada sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan yang ditentukanNya) dan sesiapa yang diberikan hikmat itu maka sesungguhnya dia telah diberikan kebaikan yang banyak. Dan tiadalah yang dapat mengambil pengajaran (dan peringatan) melainkan orang-orang yang menggunakan akal fikirannya." (Al Baqarah :269)


jom join cikgu wan,
http://www.facebook.com/

Tuesday, May 25, 2010

3 Cara tidak melewat-lewatkan kerja - IK

3 Cara tidak melewat-lewatkan kerja

Cara #1: Beri tekanan pada diri sendiri

Ramai antara kita menunggu sesuatu atau seseorang untuk memotivasikan mereka. Sebenarnya motivasi ada di mana-mana sahaja. Dengan hanya menunggu, tiada apa yang akan berlaku. Antara kita, hanya 2% sahaja yang boleh memulakan sesuatu tanpa sebarang pengawasan atau suruhan. Mereka ini digelar pemimpin. Sekiranya anda menunggu, anda akan menunggu untuk selama-lamanya.

Pemimpin melakukan pilihan sendiri untuk terus berusaha, golongan ini meletakkan satu standard yang tinggi. Anda perlu menanamkan semangat sebagai seorang pemimpin dan lakukan lebih daripada apa yang sepatutnya anda lakukan. Sekiranya anda bekerja, lakukan lebih daripada apa yang anda dibayar.

Sekiranya kita melakukan sesuatu lebih daripada kemampuan kita, kita akan merasakan kepuasan dan semangat akan semakin menjadi tinggi. Sekiranya anda melakukan kerja yang anda ingin siapkan pada kadar segera, anggap dan letakkan tekanan bahawa ia mesti disiapkan pada kadar yang segera. Anggap hari esok anda perlu ke outstation dan kerja di tangan anda ini mesti di siapkan juga sebelum malam ini. Bayangkan dan Tanya pada diri anda sendiri, sekiranya esok saya harus pergi outstation, apa perlu saya lakukan untuk menyiapkan kerja saya pada hari ini juga.

Cara #2: Apa akan terjadi sekiranya...

Ianya dikatakan, manusia melakukan perkara untuk mendapatkan kebahagiaan atau mengelakkan kesengsaraan. Dalam apa sahaja yang anda lakukan, sudah pasti terdapat elemen menambahkan kebahagiaan anda, atau mengelakkan kesengsaraan dan penderitaan.

Dalam mengurus masa anda, fikirkan apa yang akan terjadi, sekiranya anda tidak melakukan tugasan di tangan secepat mungkin. Adakah anda mendapat kebahagiaan, atau kesengsaraan?

Beri tumpuan dan fokus kepada perasaan tersebut. Lipatkali gandakan perasaan tersebut, sekiranya kebahagiaan, gandakannya dengan sepuluh! Sekiranya kesengsaraan yang anda akan dapat, gandakannya dengan sepuluh.

Manusia melakukan sesuatu oleh kerana emosi di dalam diri. Dengan memainkan emosi anda dengan fokus kepada mendapat kebahagiaan yang berganda dan mengelakkan kesengsaraan yang berganda, emosi anda akan memberi daya tolakan kepada diri anda untuk menyiapkan sesuatu kerja secepat mungkin dnegan sempurna.

Pertimbangkan apa yang akan terjadi sekiranya apa yang anda ingin lakukan di lewat-lewatkan!

Cara #3: Tambahkan ilmu dalam bidang focus anda

Manusia adalah insan yang amat hebat dan boleh mencapai apa sahaja matlamat dengan ilmu dan pengalaman yang mencukupi. Lipatkali gandakan ilmu anda dalam bidang anda. Dengan ilmu yang lengkap, segala kerja yang dilakukan adalah lebih mudah.

Sering kali kita tidak dapat meneruskan sesuatu kerja apabila kita tidak tahu melakukannya, atau, mempunyai ilmu yang kurang dalam kerja yang perlu ditangani. Ini akan melambatkan sesuatutugas dan adakalanya akan menurunkan produktiviti dan motivasi. Tekanan mula di rasa apabila ilmu yang dimiliki tidak dapat menangani kerja di tangan.

Dedikasikan diri anda untuk menjadi pakar dalam bidang anda. Baca buku, hadiri seminar, minta nasihat dari yang lebih pakar, dan tambahkan kepakaran anda, sama ada yang berkaitan secara langsung dengan kerja anda, atupun yang tidak.

Orang disekeliling anda akan merasa pelik, bagaimana anda mencapai kejayaan dalam waktu yang amat singkat. Jawapannya, lipat kali gandakan ilmu dalam bidang anda!

Lawati http://www.RahsiaInternet.com

Sunday, May 23, 2010

Selipar Jepun Pink Giveways


jom....join balqis
penyertaan hanya sampai 30 june 2010...
undian akan dibuat pada 1 julai 2010 =)

Cantik di Hati

Tiada siapa yg paling

pandai dan paling bodoh di

dunia ini kerana setiap yang

pandai itu boleh menjadi

bodoh dan setiap yang bodoh

itu boleh menjadi pandai

akal itu menteri yg ,menasihati,

hati itu ialah raja yg menentukan,

harta itu satu tamu yg akan berangkat,

kesenangan itu satu masa yg ditinggalkan

-MW

Tuesday, May 18, 2010

Baby Care Cream


Baby Care Cream
Baby Cream protects and cares for sensitive baby skin
without impairing its natural function.
Special active substances, including camomile extract,
allantoin, D-panthenol (vitamin B5 ),
enhance the skincare properties of the cream
and stop infections, inflammation and skin irritation.

Dikenali di klinik2 dan farmasi sebagai healing cream,
baik utk ruam, gatal2, juga utk bahagian nappy baby,
semua masalah kulit baby insyaAllah bole di rawati dgn baby care cream


pic ffo at yahoo

Monday, May 17, 2010

Neck Exercise


sebelum tido, buat exercise leher sikit.
copy dr ffo at yahoo.


Berjuangla Dengan Senyuman

srikandi Iran

sebelum ku melangkah keluar kerja, senyum
ambil semangat srikandi iran ni...

entri pagi, senyum sbb tgk nuffnang bg iklan pizza tu...

senyum la :D
senyum la ahai cek mek molek
di saat semangat ku kian pulih,
ku harungi semua liku dgn senyuman

Sunday, May 16, 2010

jalan jalan cari makan

JJCM 16 mei 2010
dr FB JJCM

ari ni jjcm g pulau pangkor,
puteri bayu beach resort ( ye eh...lupa lak)
kari ikan tuna - rm25
(cam sedap je)
ngidam nok mkn gak la....

ada laksa skali

laksa,
laksa goreng dan laksa lemak mak unggal, p.pangkor
laksa pun bole goreng ka?.....haha, bila la ada peluang lagi nok jelajah pangkor ni, mesti cari laksa goreng mak unggal....laksa lemak pun selera....ptg ni kena cari laksa ni, mggu lepas dh mkn laksa lemak, mggu ni nk mkn laksa penang ler.....bestnya.


serina dh makin bulat dh sbb mkn sedap2 je..
hehe...jgn mare serina ya.


coretan sekadar ingatn, satu hari nanti nak g cari kat pngkor

Thursday, May 13, 2010

sararisa-craft-giveaway

~ tarikh tutup contest ini ialah 18 MAY 2010 pada pukul 8mlm
jom join, sararisa

antara hadiah yg menanti:

~ 1 helai tudung bawal korea
~ 1 pek DIY felt (card holder)
~ 1 framed quilling pattern
~ 1 pc felt hp strap
~ fridge magnet - london
~ 12pc novelty button
~ 20pc button
~ 6pc crystall heart shape
~ 4pc crochet flower
~20pc pearl flatback heart
~ 3pc emblishment flower

Tuesday, May 11, 2010

RahsiaKU....

Penentuan unsur seseorang ditentukan melalui anak ke berapa dalam keluarga.

i) Tanah - anak pertama, kelima, kesembilan
ii) Air - kedua, Keenam, kesepuluh
iii) Api - ketiga, ketujuh, kesebelas
iv) Angin - keempat, kelapan, kedua-belas

dan rahsiaku, sbg anak sulong.....hehe

Wanita berunsur Tanah
Tanah yang subur mempu membuahi tanaman yang hijau dan mekar. Wanita yang bersifat tanah biasanya mempunyai sifat-sifat seperti:

* Rendah diri di hadapan suaminya serta hormat dan patuh, setia serta rela berkorban demi kasih sayangnya kepada suami.
* Sebahagian sifat tanah, wanita jenis ini tidak cerewet, tidak suka bercakap meninggikan diri, tidak menyombong dan bukan seorang pemarah.
* Tenang dan mengamankan jiwa suami, selalu memberi galakan dan sokongan dan tidak suka membantah atau membangkang.
* Orang yang berperawakan manis dan lemah lembut, pembersih dan sentiasa menjaga kecantikan untuk suami.

mana suamiku....

Sunday, May 9, 2010

Pha Nun Sing Ya Lam

pensil
pengarah : M. Subash Abdullah
TV3 - 3ptg, 9 mei 2010

sebuah cerita yang sesuai utk hari ibu,
sesuai utk kategori motivasi dakwah
syabas buat empunya cerita dn pengarah

badrul yg cacat minat melukis, syg sgt dgn ibunya biarpun ibu angkat dn biarpun kena herdik kena marah, tahu tjwb, berkerja demi meneruskn kehidupan, mempunyai nenek yang menyayanginya biarpun neneknya tdk mengaku pd dia yg dia nenek sebenar, akhirnya membawa diri dgn mgenggam janji sebuah kejayaan dgn pensil yg di sorokkn dari ibu dia

perjuangan badrul adalah contoh terbaik buat insan sempurna, berniaga sumber rezeki, minat dan kebolehan harus bersungguh perjuangkan.

4 bintg buat cerita ni, malaysia ketandusan cerita motivasi cmgini....

Ibuku


Pn Kamariah mohamed
selamat hari ibu ma,
luv u

Friday, May 7, 2010

Letihnya

I’ll just stay here and rest my head a little bit



Tuesday, May 4, 2010

Clear Face Punya Range

Specialize for Pimple prone skin.

Pembersih ada dua pilihan, bar atau liquid
bar clearkn whitehead n pimple, liquid clearkan blackhead n pimple
contains phanthenol, vitamin b5, lesithin


Toner - kecilkn pori n removes dead skin,
bahan asas - extract cucumber n silk protein, hazel



Justify Full
Moisturizer - moisture n control excess oil,
contains - hyaluronic acid, aloe vera, phantenol,
clears up inflammation quickly.


Combat inflammation - direct treatment of pimple or problem

bole di dapati di semua farmasi dan klinik2 terpilih,
semua farmasi Harmoni kat TRg ada....

Sunday, May 2, 2010

Sejarah Sebamed



Click to enlarge

Sebamed Story

Preface by Dr. Heinz Maurer

Skin care is a basic human need: it starts with cleanliness. Besides the hygienic function, washing has also an integrative social role in modern society. Thus, it has seemingly become a self-evident necessity in everyday life. This fact poses considerable problems for a large group of people.

My primary motivation for the development of sebamed was my experience in the Dermatological department of the University of Bonn in the 1950ies. At this time a soap prohibition for patients with skin diseases was a hardly tolerable stress, which drove my search for a solution. First successes with soap-free tensidic wash products encouraged me to carry on with the development of a preparation for the cleansing of problem skin.

The result was the market introduction of sebamed Cleansing Bar in 1968. This created a new category, in which sebamed is still the market leader after more than 30 years: medicinal skin care. While initially only persons with skin problems benefitted from this innovation, which rendered the soap prohibition obsolete, an altered view on skin care developed with time within the whole population. Skin care as a means of keeping the skin healthy and prevent skin diseases is coming increasingly into focus. Additionally a growing number of people encounter skin problems as an untoward side effect of the regular use of increasing amounts of products which impair or damage the physiological skin functions.

It is my aim to continuously optimize the efficacy and tolerance of sebamed products and adapt them to the state of the art in skin research through close co-operation with dermatologists and pharmacists in the product development and elaboration. To this end sebamed awards the Heinz Maurer Prize for dermatological research on the skin’s surface and the environment every two years.

The company’s principle QUALITY THROUGH RESEARCH which has been the foundation of sebamed products from the very beginning, finds its expression also in the large number of scientific publications which are summarized in this brochure to give the reader an objective impression of the performance of medicinal skin care with sebamed products.

REDCOMEL GIVEAWAY!


http://www.redcomelmall.com
http://www.redcomel.blogspot.com

due date 11.05.2010, blog nya mmg menarik, hadiah lagi menarik, i like it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...