Thursday, November 11, 2010

susahnya nak tidur


Ada masanya sehingga menangis, pening kepala, kerna letih berpusing-pusing atas katil tapi mata masih enggan terpejam, susahnya nak tidur. Lebih teruk sampai melebihi waktunya mata masih lagi terbuka luas, mula la akan terlajak bila paginya. Maka, tersengguk-sengguk la di pejabat, malu jugak bila asyik menguap je, nak lagi ada meeting lak, bos jeling je...malu...

Maka itu, apa yang boleh dilakukan bila susah nak tidur ni ialah dengan mendengar alunan muzik lembut dalam tempoh 45 min atau sejam sebelum tido.

Pasang lilin wangi dan selimutkan diri anda.

Kemudian bayangkan perkara-perkara indah ketika itu.

Memujuk diri untuk tidur dengan cara begitu pasti berkesan. Cuba dulu baru tahu.

Milo panas juga mampu mempercepatkan waktu tidur kita.

Alunan ayat suci mampu menangkan jiwa, melenakan kita dengan penuh suci, senang nak bangun tahajud lagi...jangan banyak fikir.

nota; tido yang efektik meningkatkan prestasi diri...hehe...
sumber; majalah rapi 1 nov 10, pic dr google

4 comments:

  1. pakcik > tido mcm baby bru nampak manja.....hehe

    cik shabah > jgn terlebih tido tau...nnti mbam...hee

    ReplyDelete
  2. "dengan mendengar alunan muzik lembut dalam tempoh 45 min atau sejam sebelum tido."

    Lepas nie tolong ingatkan aku tak dengar lagu Slipknot sebelum tidur

    http://touyakaruma.com/blog/

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...