Friday, September 24, 2010

sarapan pg jumaat 24 sept 2010

ketupat sotong

pergh pagi ni lepas ambil kak is yang baru smpai dari sungai petani, bawak p makan sarapan kat AZ selera timur, chabang 3, KT....jam menunjukkn kul sepuluh pagi, duduk2 je kat meja order roti telur dan kak is pelagi , cari nasi dagang la, konon nak makan makanan tradisi trg, tup2 haruman hidangan baru keluar memikat selera, tgk2 tuupat sotong.....sesambil tu aku perkenal la ketupat sotong ni kat kak is, mula2 amik sekor je bagi rasa,...dah abis sekor, tambah lagi dua dan sempat lg dia snap pic tu, sedap sgt la tu.....

ketupat sotong ni memang faveret ku , tambah yang nenek buat, sesiapa nak resepi kena minta ngan nenek la.....dalam sotong tu ada pulut, kuah manis, dua jenis, manis gula putih, manis gula melaka (org ganu kata niissang)...tapi yang AZ ni pun sedap bangat, so siapa teringin silalah ke AZ kat chabang 3 tu....(promote az tu)

4 comments:

  1. ada resipi ke? mcm best je...nyum2 lapo nih! hehehea resipi ke? meh ar kongsi :)

    ReplyDelete
  2. resepi....nak kena tnya nenek ni...alamak, nenek kt sg.petani, tggu dia blk kuantan dlu aaa, dia xde blog, ym,fb,skype nk communicate...heeeee

    ReplyDelete
  3. sedapnya nampak ketupat sotong ni... akak belum pernah makan lg... kalu ada resepi boleh cuba ni...

    ReplyDelete
  4. kak wana, nnti saya cari resepi ori dr org2 dulu, tp kena tggu nenek balik la,,hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...