Wednesday, June 2, 2010

perjalanan hidup dan kesedihan itu....

cedihnya dr kelmarin sehingga entry ini.

Harian Metro, selasa 1 jun 2010, Tumpat - Adik Mohd Aimron, 13 tahun hidup terumbang ambing setelah ibu dan ayahnya berpisah, si ayah dihalau dr kampung kerna melakukan jenayah mencuri dan memecah rumah manakala si ibu yang telah berkahwin lain lari tanpa di kesan bersama suami baru. Dia terpaksa melupakan hasrat utk belajar walaupun keputusan upsr sebaik 2A 2B 1C, meneruskan hidup dengan penuh cabaran tapi syukur ada insan sudi membantu, abg serta adik tirinya turut membawa diri tanpa di ketahui kemana tuju. Pernah membawa diri menaiki keretapi ke johor, namun diselamatkan oleh seorg lelaki yang membawa dia pulang ke kelantan dan menempatkan dia utk bekerja di kedai baiki basikal dan kemudian di hantar untuk tinggal bersama pasangan suami isteri yang berniaga dan dia kini pembantu kedai makan.

Ya allah getirnya hidup hambaMu ini, di usia sekecil ini melalui ujian yang maha hebat, tabahla hati mu adik aimron, moga ada lagi insan yang berhati mulia membantumu, ....dr kejauhan ini kudoakan ketabahan dan kekuatan serta kejayaan buat adik aimron adik beradik

dlm pd hatiku merintih keletihan melalui kehidupanku, di luar rmai lagi yang maha hebat dugaannya....

knp hatiku benar2 tersentuh dgn cerita ini........

6 comments:

  1. salam kak ..

    sedih nye dgn kisah ni :(

    ReplyDelete
  2. mak aih, dah tuh sapa yang jaga budak nih sekarang?

    ReplyDelete
  3. yanie > aah...dugaan DIA pelbagai...nak pujuk pak zali angkat la grand lavina...hehe

    melatidaisu > aaa....sedih sgt2

    aidi-safuan > menurut metro semalam, dia menumpang dgn pasangan peniaga yg dia keje sekarang

    ReplyDelete
  4. mak aih.. dahsyat kisah ni. orang kampung tu tak ambil kisah kat aimron tu ke? isk.. takkan camtu sekali benci ngn ayah aimron tu sampai dia pun kena sisih camtu..

    adoiii...

    ReplyDelete
  5. entah...org kg tu semer tido pe.....tok penghulu mana?....kuar surat kabo baru tau cerita ntah....ikhs...keperihatian yg pudar....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...